сряда, 30 януари 2008 г.

A story for which the world is not yet ready

На 17 декември 2007 г. Нийл написа:

На почитателя на "Бейкър Стрийт" в мен му беше много приятно да научи за великанския плъх от Папуа, Индонезия. Добре, не е Суматра. Но все пак е в Индонезия. Да, Индонезия е голяма страна, а Папуа е далеч от Суматра, особено за плъх.

Но все пак.

Великански плъх! Близо до Суматра!


Ах...

...


Кашлицата ми не се е оправила, макар че работливо пробвам всеки препоръчан цяр и сега се къпя в мед, лимонов сок, ябълков оцет, шоколад, червен пипер и сироп за кашлица с гуайфенезин. Също най-различни води, чайове и подобни.


Опитвам се да се ползвам безжична клавиатура, която произволно забравя да праща букви на компютъра. Това е адски изнервящо.

...





Здрасти, Нийл,


Всички видео-блогъри от братството 2.0 (www.brotherhood2.com) участват в опит да превземат YouTube днес с филмчета, чиято цел е да накарат хората да даряват на разни благотворителни организации. Аз избрах C.B.L.D.F. и ще съм ти благодарна, ако сложиш връзка към мен на блога си. http://www.youtube.com/watch?v=nRpmypcOv9E


Приятен понеделник,


Джейн





Считай го изпълнено.





...





Драги Нийл,


Предвид скорошното излизане на "Звезден прах" на двд (което аз определено ще си купя в деня на излизането и ще принудя семейството ми да го гледа на Коледа), си спомних за клипчетата, които публикува преди време за стачката на сценаристите и как се борите да за увеличение на хонорарите от двд и тв продажбите. Тъй като твоето име е написано по целия "Звезден прах", книга, филм и тъй нататък, наистина ли получаваш само $0.02 от всяко закупено двд? (и ако е така, възможно ли е компанията да закупи няколко екземпляра на едро, да сложи автограф - или не!- и да ги препродаде на по-висока цена от сайта, и да допринесе за сума, която заслужаваш повече и за по-щастливи фенове?)


- Дани





Много е мило, че си загрижена. Истината е, че ако много хора си купят "Звезден прах" на двд, това ще се счита за успех и прочие и вероятно ще ми улесни живота, но ние с Чарлс Вес получихме своя дял от "Звезден прах" когато продадохме правата за филмиране; да, въпреки че е много добра идея да се продават двд-та с автограф, аз съм по-щастлив да работя като писател, отколкото бих бил като продавач на двд-та с автограф. (Като казах това, идеята наистина не е лоша - така направи Питър Бийгъл с двд-то "Последния еднорог". Ако искате копие от него, поръчате от http://www.conlanpress.com/Merchant2/merchant.mvc където ще го получите с автограф, а Питър Бийгъл ще получи половината от цената. Не е ли далавера, а?)


С удоволствие насочвам хора към сайта на "Дриймхейвън Букс" NEILGAIMAN.NET , който те създадоха, защото ми омръзна да отговарям на въпроса "Къде мога да купя онова..." с "От Дриймхейвън". Там е най-добрата колекция от мои неща (и свързани с мен произведения и от хора, работили с мен и т.н.), те са хубави хора и магазинът е хубав. (И не, не получавам дял от продажбите. Просто са радвам, че нещата са там и че мога да пратя там който попита.)


Моят най-голям повод за гордост тази година може би е това:






защото обичам аудиокниги и се радвам, че първата версия с пълен текст в САЩ ще излезе в аудио формат. Съкратената версия на "Никога, никъде, никой", прочетена от Гари Бейкуел, беше причината, поради която вече няма да одобрявам съкратени аудиокниги (започва много добре, но после се усеща отчаянието на редактора във втората половина, където през борда заминават големи късове от сюжетната линия), но мина много време, докато се освободят правата и успяхме да направим пълна и несъкратена аудиокнига, а аз да чета гласовете както ги чувам в главата си и да преувеличавам драматично в ролите на Круп и Вандемар.


...



И накрая, Честит 90-ти рожден ден на Артър Кларк!


Срещал съм се с Артър Кларк един-единствен път, беше преди 22 години, в хотел "Браун" - той беше в Англия за промотирането на филма "2010". Чета го от малък, а някои негови разкази - "Деветте милиарда имена на Бога", например - за мен бяха есенцията на чиста научна фантастика. Беше разказ, който ми се искаше аз да съм написал, когато го четях на 9-10 годишна възраст. Усещане за чудо от човек, който наистина е световно съкровище.


(Много съм щастлив да видя ново издание на една от любимите ми книги, когато бях на 12 години - осъвременено и в нов тираж - A Science Fiction Omnibus от Penguin Classics от Брайън Олдис. Може би не е 90-тия рожден ден на Брайън Олдис - той е само на 82 - но продължава да пише и също е съкровище.)